McDonald’s – franchisový gigant

mcdonalds franchising gigiant

Určitě se již každý z nás alespoň jednou v životě setkal s pojmem McDonald’s. Tato síť patří dnes mezi nejžádanější a nejprodávanější franchisy a to především díky tomu, že patřila mezi první značky, které si průlomově dobyly trh a srdce miliónů lidí. McDonald’s je dnes známý jako kvalitní a rychlé občerstvení, které navíc lidem tolik zachutnalo, že jen v České republice se nachází 67 franchisových poboček a 26 vlastních provozoven.

Celý systém McDonald’s je založen na striktním sledování kvality dodávaných surovin a pracovních postupů při výrobě. V České republice se její první franchisant objevil v roce 1995 a dalo by se tento rok považovat za průlom franchisy do České republiky. Od té doby se totiž začalo franchisy více aplikovat a začínal se z toho stávat nejoblíbenější způsob podnikání na českém trhu. V současnosti se v České republice nachází 18 franchisantů McDonald’s a ti, spolu se svými pobočkami stanoví 72% z celkového počtu restaurací.

Začít podnikat provozováním restaurace McDonald’s je pro každého franchisanta obrovská možnost podnikatelské seberealizace. Již samotné úspěchy těchto podnikatelů potvrzují, že začít franchisou tak známé firmy jako je McDonald’s je správná volba. Mít franchisu s McDonaldem Vám dá záruku na dobu 20 let na používání obchodní známky a veškerá práva společnosti McDonald’s, navíc se také stává faktorem, který se s časem může stát i hodnotou děděnou z generace na generaci.

Vlastní franchisa vyjde člověka s vlastním kapitálem minimálně 6 miliónů, jednorázová investice se skládá z 260 000 kč a vklad do frenchisy na 20 let je přibližně 18 miliónů. Tato částka zahrnuje i vybavení kuchyně, jídelny, parkoviště, výzdoby interiéru či dětského koutku. Dnešní výdělek McDonald’s se skládá především z franchís, které jsou dnes rozprodány po celém světě.

Další články