Franšízy cizích značek? Ty Čechy nelákají. Chtějí to, co znají, tvrdí odborníci

Franšízy cizích značek? Ty Čechy nelákají. Chtějí to, co znají, tvrdí odborníci

Franchising se stává v České republice velmi oblíbený. Nemůžeme se tomu divit, vždyť je to takzvaný náskok do už rozjetého vlaku. Pokud patříte k lidem, kteří chtějí investovat do vlastního byznysu, ale nemají nápad nebo vizi, doporučujeme se na franšízu zaměřit. Princip franchisingu spočívá v tom, že si jen odkoupíte licenční smlouvu, na základě které si otevřete pobočku firmy, kterou lidé už moc dobře znají. A začnete podnikat.  

Samotný výběr franšízy je však poměrně těžký a ošemetný, vždyť franšízových konceptů je na trhu mnoho. Nedávno proto proběhl průzkum, který se zajímal o to, jaké franšízy jsou pro Čechy atraktivní, pokud tedy nějaké franšízy vyhledávají. A výsledek vás jistě překvapí.  

Češi neexperimentují, sází na to, co znají 

I když se říká, že Češi začínají experimentovat, v tomto případě to neplatí. Co se týče franchisingu, tak Češi sází na to, co znají. Vyhýbají se méně známým značkám nebo cizím značkám, sází na jistotu, chtějí, aby se jim investice brzy vrátila.  

Pokud chtějí velké světové společnosti otevřít pobočku v České republice, mají problém se na český trh dostat. Lidé totiž nemají zájem o zbrusu nové franšízy, které zatím v Česku nikdo nezná. I když je zde potenciál uspět, stejně to Češi neriskují.  

Daří se ryze českým firmám 

I to je důvod toho, proč se spíše na českém trhu daří ryze českým firmám, jež touží po rozkvětu, k čemuž využijí právě franchising. Kromě českých franšízových konceptů se u nás poměrně daří i slovenským konceptům nebo také polským či německým značkám.  

Nejvíce franšíz na českém trhu najdeme v oboru gastronomie. Lidé vědí, že v gastronomii je budoucnost, že tu gastronomické podniky byly, jsou a budou. Stále více se však rozvíjí restaurace se zdravým občerstvením, ale fastfoody také neupadají. Zájem roste i o zdravou výživu nebo o jazykové kurzy. 

Další články