Franchisové podnikání již v dobách svého vzniku zaznamenalo obrovský úspěch, a jakmile se konceptům podaří dostat do zahraničí, mají téměř vyhráno. Je-li koncept dobře fungující a zároveň lákavý pro co nejširší cílovou skupinu, je receptem na úspěch. Úspěšnost franchisového podniku tak lze změřit například na základě jeho hospodářského růstu, oblíbenosti mezi různými cílovými skupinami, finanční síly a celkové stability na franchisovém i podnikatelském trhu. Jak to tedy na franchisovém poli vypadalo v roce 2015 a které koncepty se zařadily mezi ty nejúspěšnější?
Na prvním místě žebříčku top franchisových konceptů se podle magazínu Enterpreneur umístil franchisový koncept z roku 1983 zaměřený na klasické americké stravování – Jimmy John´sGourmet Sandwiches. V roce 2015 měla tato franchisa ve Spojených státech otevřených 2238 franchisových poboček. Na druhém místě se umístil legendární hotelový řetězec Hampton by Hilton. Tomuto franchisovému konceptu se podařilo v roce 2015 získat 1939 hotelů ve světě. Třetí místo si vysloužila síť kadeřnických salonů Supercuts, která se může pochlubit 1500 pobočkami.
Byť o výše zmíněných franchisových konceptech slyšel v Česku jen málokdo, jejich renomé jen ve Spojených státech je pro získání takové prestiže naprosto dostačující. Mezi vysoce umístěnými franchisovými koncepty se však najdou i ty, které jsou v České republice dobře známé, jako například fast-foodový řetězec Subway či neodmyslitelný McDonald´s. U nás působí ale také například velmi dobře vyhodnocená realitní síť Re/Max či zmrzlinový franchisový koncept Dairy Queen. Byť se český franchisový trh stále nemůže ani v nejmenším srovnat s tím americkým, v žebříčku těch nejlépe hodnocených konceptů se nachází i pár českých podniků, jako například potravinové sítě Home Office Bistro nebo My Food Market.